ארבעה התנגדו: סיעת הליכוד אישרה את ריכוך הרפורמה

איתי גדסי ואבי רבינא No Comments on ארבעה התנגדו: סיעת הליכוד אישרה את ריכוך הרפורמה

סיעת הליכוד אישרה ברוב גדול את ריכוך הרפורמה המשפטית. ארבעה חברי כנסת התנגדו למתווה: "לא סביר"

צילום: Yonatahn Sindel/Flash90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

השינויים ברפורמה המשפטית: סיעת הליכוד הצביעה לפני זמן קצר "ברוב מוחץ" בעד החוק "שמחזיר את האיזון בוועדה לבחירת שופטים ומבטל את המצב הלא-דמוקרטי שבו השופטים ממנים את עצמם", כך לפי הודעת המפלגה. ארבעה חברי כנסת התנגדו להצעה: דודי אמסלם, דני דנון, משה פסל ומשה סעדה.

"שיטה זו שבה נציגי הציבור בוחרים שופטים נהוגה כמעט בכל הדמוקרטיות בעולם. הטענה שביטול המנגנון שבו השופטים ממנים את עצמם זה ׳קץ הדמוקרטיה׳ – משוללת יסוד", הוסיפו בליכוד. "החוק לא מאפשר השתלטות של הקואליציה או האופוזיציה על בית המשפט, אלא מבטיח שיהיה גיוון בהרכב השופטים".

הדיווח של הכתבים הפוליטיים של 'קול חי' במהדורה המרכזית

קודם לכן התחוללה סערה בסיעה, כאשר חלק מחברי הכנסת הביעו התנגדות לריכוך הרפורמה. ח"כ דודי אסלם אמר כי זה לא סביר אחרי האיומים נגד הממשלה. ח"כ דוד ביטן הסכים להצביע בעד, אך קבל על כך שלא ניתן פתחון פה לחברי הסיעה.

שר התיירות חיים כץ הביע תמיכה במתווה: "עשינו סדק בקיר, עלינו לעבור להידברות ולמנוע קרע בעם".

השר עמיחי שיקלי כתב: "מתווה שקול ומאוזן וריווח של הליך החקיקה. מי שרצה לראות ניצחון בנוק-אאוט התאכזב, אולם מי שרצה לאזן בין מלוא שאיפותינו לבין הרצון להרגיע ולהביא פיוס לאומי שמח בערב הזה. במשפט שלמה שהיה כאן הוכיח המחנה הלאומי, שוב, שהוא מוכן לוותר ובלבד שהתינוק לא יקרע לשניים. זאת ציונות אמיתית".

ראש האופוזיציה ויו״ר יש עתיד יאיר לפיד מסר: "ממשלת יריב לוין ממשיכה לשקר לציבור הישראלי. אם השינוי בוועדה למינוי שופטים יעבור זו השתלטות עוינת ומסוכנת של פוליטיקאים חסרי מצפון על מערכת המשפט. זה לא יביא לגיוון מערכת המשפט, היא פשוט תהפוך לסניף של מרכז הליכוד".



0 תגובות